marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Queenstown 10-02-2018

Op de luchthaven van Queenstown staat onze huurauto klaar. Dat blijkt een Toyota RAV4 maar die blijkt nog veel groter te zijn dan de RAV4 die we in Nederland gewend zijn. Een dan is er nog een dingetje. Het stuur zit aan de verkeerde kant en dat komt omdat ze Nieuwe Zeelanders links rijden. Gelukkig doen ze dat allemaal maar het blijkt toch echt wennen om met een voor ons zeer grote auto links door de toch drukke stad Queenstown te rijden. Marianne is de navigator en ze leidt de chauffeur Gerrit zo goed door het verkeer dat we zonder brokken op ons eerste adres aan komen.

Dat blijkt op de berg te liggen en de weg er naar toe is veel steiler dan we ooit hebben meegemaakt. Zelfs de RAV4 moet het onderste uit de kan halen. Boven gekomen worden in een stalende zon begroet door een charmante dame die ons rondleidt en uitleg geeft. Het is maar 25 graden maar het is stekend warm en dat komt door de ozonlaag en het ontbreken van luchtverontreiniging. De zon komt ongehinderd op aarde aan.

De B&B heeft een fantastisch uitzicht op de stad en het meer en ''s-avonds hebben we genoten van een (vis) maaltijd op de promenade aan het water. Het vliegtuig voedsel is volledig vergeten. We genieten nu al volop.

Tista

Veilige overtocht gelukkig en daarna klinkt het heel paradijselijk. Bravo Marianne dat je zo goed links reed. Lijkt me flink wennen!

clara

Navigeren is ook knap hoor; ik zat een keer naast Herman te navigeren met de kaart op z'n kop!! Waarom geen camper? Veel genot gewenst