marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Queenstown 11-02-2018

"Four seasons in one day" wordt er gezegd over het weer in Nieuw Zeeland. Dat klopt helemaal. Gisteren een stralende zon vandaag moeten we het met regen doen. Temperatuur is begin 20 graden dus prima. Na een verzorgd ontbijt lopen we naar beneden naar de promenade aan het Lake Wakatipu, genieten van een kop koffie en maken een wandeling door de Queenstown Gardens. Prachtig aangelegd met verschillende planten, struiken, bloemen, waterpartijen en indrukwekkend grote bomen (Sequoa's).

Daarna een boottocht over het grote Lake Wakatipu  met een stoomboot, de TSS Earnslaw, die nog stamt uit de tijd van de goudzoekers. De oude dame doet het nog prima, de sfeer is goed en de indrukwekkende 500 pk sterke stoommachine kan in vol bedrijf bekeken worden en wordt bediend door stoere mannen met gehoorbeschermers. Beetje warm daar door de gestookte kolen die de stoom opwekken, maar wat een prachtige techniek!

Aan boord bracht een oude maar krasse dame van minstens 80 jaar op de piano evergreens ten gehore. Ze maakte er een soort "sing-along" van afgestemd op de verschillende nationaliteiten aan boord. Met  behulp van uitgedeelde liedboekjes kon iedereen uit volle borst meezingen (inclusief Marianne). Een prachtige ervaring. Er waren ook veel Chinezen aan boord. Heel ontroerend was het toen zij in het Chinees  een bekende Chinese evergreen meezongen.

Tista

Leuk om zo jullie reis te volgen. En leuk dat Marianne haar wekelijkse zangplezier op alternatieve wijze kon benutten. Een mooie nieuwe wereld om te ontdekken!

Harry en Hemmy (Bridge)

Geweldig! Wij volgen jullie op deze manier met heel veel plezier en wensen jullie een heel fijne tijd.
Laat de nieuwe berichten maar doorkomen.

Mia

Leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten!

Margje

Heel leuk om zo jullie belevenissen te mogen meemaken. Plus 20 graden is heel niet slecht, al zit ik er nu ook warmpjes bij in Quito ?.
Ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis. Geniet ervan!