marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Manapouri 14-02-2018 de autotocht naar Milford

Na de toch wel  mysterieuze en prachtige fjordentocht gaan we vandaag besteden aan een autotocht over de Milford Highway van 121 km heen en 121 km terug. Onderweg geen enkele mogelijkheid om te tanken of een kopje koffie te drinken. Deze highway blijkt een goed berijdbare tweebaansweg weg te zijn die om de 100 meter een bocht maakt. Het landschap wijzigt met dezelfde frequentie. We starten redelijk vlak met landbouw en veeteelt gevolgd door steeds verdere stijgingen in de bergen tot het moment dat we gewaarschuwd worden dat de volgende brug maar door één auto tegelijkertijd gepasseerd kan worden. Vervolgens door de eenbaans tunnel en dan wordt het echt spectaculair en heel smal. Majestueuze rotspartijen. Een prachtige rit die eindigt bij de beroemde Milford Sound.

Op de terugweg  gestopt bij de wandeling "The Chasm" die langs verschillende watervallen voert. Je staat ongeveer 20 meter boven de waterval die onder je doordendert en grote rotsen in de loop der tijd heeft uitgeslepen. Daarna Cascade Creek voor een wandeling van een uur door het regenwoud. Ook weer zeer indrukwekkend, de verschillende gevormde bomen overwoekerd met mos. Vervolgens hebben we nog een korte wandeling gemaakt langs de Mirror Lakes.. Ook nu weer onder indruk dat alles puur natuur is en dat de mens hier niet heeft ingegrepen.

Een mooie dag met prachtige herinneringen en bovendien met korte mouwen, korte broek en beschermingsfactor 30 medio februari. Veel beter kan het niet worden.

Marjo

Wat superleuk om jullie belevenissen te mogen lezen. Veel plezier daar! Groet van Jaap en Marjo

Elly Andriessen

Leuk om alles te kunnen lezen wat jullie ondernemen.
Geniet er samen van!

Jaap

Hoe zit het met om de 100 meter een bocht? Wisselt linksom en rechtsom af? En, is dat om wakker te blijven?
Groet, Jaap.

Tista

Weer een geslaagde dag erbij. Weer nieuwe indrukken. Stop maar in je tasje!

clara

121 km heen en 121 terug.....daar zou ik wel genoeg aan hebben op één dag....jullie hebben tijd over om prachtige wandelingen te maken; mooi!