marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Naar Wanaka 15-02-2018

We gaan ons inmiddels geliefde Manapouri verlaten en gaan op weg naar onze volgende bestemming Wanaka gelegen aan het Lake Wanaka. Het Zuider Eiland is zeer dun bevolkt en er zijn daarom ook maar weinig wegen. Een deel van de route van vandaag hebben we op de weg naar Manapouri al gereden maar het is toch weer anders wanneer je de andere kant op rijdt. Onderweg gestopt bij de stoomtrein "Kingston Flyer" met een schattig stationnetje. We waren daar om 11.25 en het bord gaf aan dat de stoomtrein om 11.30 verwacht werd. Mooier gepland kan bijna niet. Maar om 11.40 was de trein er nog niet en dus maar eens navraag gedaan en wat bleek ..... "de trein rijdt al 5 jaar niet meer".

De volgende stop was Arrowtown dat nagenoeg nog in de stijl van de goudzoekers in 1870 is gebleven. Zeer toeristisch maar wel leuk om te zien en het lijkt nog het meest op een filmdecor van een western. Voor onze eindbestemming Wanaka komen we de eerste grote wijngaarden tegen. De omstandigheden zijn hier ideaal en deze streek levert dan ook veel verschillende wijnen.

In Wanaka aangekomen blijkt dat de stad zich opmaakt voor de  triatlon die morgen gaat plaatsvinden. Het blijkt een gezellig plaatsje te zijn en alle terrassen zijn vol van mensen die op de triatlon zijn afgekomen. De B&B kijkt uit op een bloeiende tuin en de Avalanche . gletsjer. Onze B & B is naar deze gletsjer genoemd. Onze gastvrouw had een compleet ontbijt klaargezet in ons keukentje. Eigengemaakte jam, muffins en vers fruit.  We kunnen gewoon buiten eten door het mooie weer.

Dia

Pas een week weg en al zoveel gezien....fantastisch, geniet ervan.

Marlies

Wauw, echt te gek zo'n mooie reis. Leuk om jullie zo te volgen. Net of we er met z'n allen een beetje bij zijn. Maak maar veel mooie plaatjes en praatjes op papier voor later. Nu genieten in dat prachtige land.

clara

Hebben jullie geen recente reisgids die vermeldde dat het treintje niet meer rijdt? mooi verhaal!

Harry en Hemmy (Bridge)

Dat iemand de trein mist....,maar 5 jaar?
Geweldig mooie reis. Het werkt aanstekelijk!

Tista

He verhaal van de maar niet opdagende maar wel aangekondigde trein sprak wel tot de verbeelding! Zijn wij meer georganiseerd of is het daar een toevalstreffer? Je kunt je niet voorstellen dat wij dat zo achteloos jaren laten voortduren. Maar het heeft ook wel iets relaxts.

Marianne van Schaik

Het verhaal van de trein staat in de Capitool gids. Het gekke is dat we onderweg in een plaatsje een grote poster zagen hangen van deze stoomtrein. Inderdaad zijn de Nieuw Zeelanders zeer relaxed.