marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Wanaka 16-02-1018

Gistermiddag Wanaka al verkent en vandaag besloten om er een rustige dag van te maken. Gestart met een uitgebreid ontbijt en daarna naar de stad. Koffie en thee gehaald en die aan het strand in korte broek maar wel met veel wind genuttigd. De triatlon start met de jeugd van 8 jaar. Zij moeten eerst zwemmen dan fietsen en vervolgens hardlopen. Dat alles onder aanmoediging van alle toeschouwers en zeker ook door de moeders die de longen uit hun lijf schreeuwen. Prachtig om de verbeten gezichtjes van de 8 jarige deelnemertjes te zien die verbeten het parcours afleggen.

Vanavond gaan we zelf een maaltijdsalade klaarmaken en dus gaan we boodschappen doen. Eerst nog een plaatselijk biertje drinken op een terras en daarna thuis genieten van de maaltijdsalade met een hele frisse lokale witte wijn. Een voedzame, gezonde en lekkere maaltijd met uitzicht op de bloeiende tuin, de manege met de bomen en de bergen met de gletsjer.

Op de oortjes geluisterd naar - vind ik - de meest indrukwekkende CD van de laatste tijd. De geniale Poolse leider van zowel de band Lunatic Soul als Riverside heeft een prachtig stuk muziek gemaakt om het overlijden van zijn vader en zijn beste vriend, de 40 jarige gitarist van Riverside, te herdenken. Heel bijzonder tussen de prachtige natuur om daarna te luisteren. Zijn laatste nummer is "Moving on" en dat gaan we morgen ook doen. Moving on to the next destination.

Daan

Wat een prachtige foto's en uitgebreide mooie verslagen van jullie avontuur in Nieuw Zeeland. Ze zijn erg leuk om te lezen. Het is net of je meereist.

Jan

Heerlijk voor jullie om zo van de reis te genieten en leuk voor ons om dit allemaal met jullie mee te beleven. We kijken iedere dag uit naar het volgende relaas.