marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Kaikoura 22-02-2018

Vandaag een prachtige dag. Geen regen en alleen maar zonneschijn. Om 07.00 uur stonden we aan de balie van de Whale Watchers en kregen we te horen dat de zee te ruig is en de kapitein heeft besloten om niet uit te varen. Omgeboekt naar 16.00 uur in de hoop dat de zee dan wat rustiger zal zijn. Daarna mooie wandeling langs de Esplanada van de baai gemaakt en Kaikoura verder verkend. Een leuke plaats met alle voorzieningen. Uitgebreid koffie gedronken met uitzicht op de naar ons idee rustige oceaan.

De Highway 1 blijft in ieder geval tot maandag geblokkeerd en dus gaan we kijken naar de alternatieve route die we morgen moeten rijden naar onze volgende bestemming. TravelEssence onze reisorganisatie houdt ons goed op de hoogte en heeft wat handige links doorgegeven. Met deze informatie en de gedetailleerde kaart die we in ons bezit hebben, weten wat we morgen moeten doen.

Ook de 16.00 uur tocht wordt helaas gecanceld. Weer een mooie wandeling gemaakt langs een plek waar zeerobben kunnen worden gezien. Helaas niet kunnen ontdekken wel genoten van het heerlijke weer en prachtige foto's gemaakt.

Daarna hebben we onszelf getrakteerd op een vismaaltijd in "The Pier Hotel" prachtig gelegen aan de baai en volgens TripAdvisor "the best in town". Marianne bestelt kreeft voor een prijs die we in Nederland als bespottelijk laag zouden noemen en Gerrit geniet van een uitgebreide seefood platter. Op weg naar onze cottage zijn we nog even doorgereden om te kijken waar de weg is geblokkeerd. Hoe verder je komt hoe groter de ravage. De dame die ons het stopteken gaf vertelde dat nog verder de treinrails is weggespoeld en dat ook delen van de weg niet meer bestaan. Bewondering voor een legertje van manen EN vrouwen die met groot materieel al dagen bezig zijn om alles weer te herstellen. NZ komt dus direct in actie na een ramp of dat nu een orkaan dan wel een aardbeving is. Zojuist alles ingepakt en in de auto gezet en de broodjes voor onderweg klaargemaakt, zodat we morgen vroeg kunnen staten met de 450 km lange rit dwars door het binnenland naar het noorden in plaats van langs de mooie kustweg.

Thea Smink

Leuk verslag. Jammer dat je niet altijd kunt doen wat je van plan was. Maar daar komen dan weer andere leuke dingen voor terug! een goede reis verder.hier gaat alles naar wens! Groet Thea.

Marianne

Fijn Thea dat het goed gaat in de Poort! Bedankt voor je bericht!

Maya

Wat jammer van die walvistocht, maar er is nog genoeg te zien zo te horen. Wat fijn dat de mensen het zelf zo goed kunnen oplossen, wel heftig deze omstandigheden, lijkt me. Liefs Evert en Maya

Tista

Heftig weertje daar!