marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Upper Moutere 24-02-2018

andaag een rustige en zonnige dag. We gaan naar de Isite (de VVV van NZ) van Motueka om de mogelijkheden te bespreken om het Tasman National Park te bezoeken. Via de weg kan dat helaas niet want alle maar dan ook alle wegen naar het park zijn weggespoeld en geblokkeerd. De oplossing is per boot en we boeken voor morgen een hele dag op een zeilboot naar het park met 10 andere personen. Lijkt ons een mooi alternatief voor de walvissen die we moesten missen.

Daarna boodschappen gedaan voor de lunch en het diner op ons eigen terras met het prachtige uitzicht. We voelen ons nu zo zeer thuis dat Marianne op een gegeven moment zei "ons volgende huis zal hier in deze wijk staan" en dat was een de Tasman Baai in Motueka waar aal voorzieningen op loopafstand beschikbaar zijn. Maakt wel duidelijk dat we het naar ons zin hebben.

Vanmiddag het zeer kleine plaatsje Maputa bezocht op advies van onze gastheer. Als normale reiziger zou je nooit naar toe zijn gegaan maar wat blijkt. Het is heel leuk met maar een paar straten aan de waterkant. Daar vindt een professionele kajakwedstrijd met mannen en vrouwen plaats en er is een heuse eigen bierbrouwerij die gebruik maakt van de plaatselijk hopproductie. Bijzonder leuk, heerlijk in de zon en genoten van de plaatselijke biertjes.

Daarna weer naar onze eigen cottage en in de avondzon genoten van een heel gezonder en smakelijke maaltijd mat prachtig uitzicht. Een prime relax dag, toch goed besteed met keuke dingen en een mooi vooruitzicht morgen een hele dag op het zeilschip naar het Tasman Park.

Reacties

Reacties

Jaap en Marjo

Gelukkig wat rustiger weer nu! Wat een spannende verhalen...maar jullie blijven kalm onder dit alles. Een hele belevenis en prachtig beschreven. Veel liefs uit een koud maar zonnig Utrecht. Wij kijken uit naar natuurijs!!

Tista

Wat een mooie verhalen lees ik! Ik ben gewoon zelf benieuwd geworden naar dit paradijs.
Ik heb vandaag een mooie en heel gezellige wandeling gemaakt in een winterzonnetje in het buitengebied van Oldenaller met the Voice Company wandelaars. Het was naast erg mooi ook nog eens supergezellig. Ik voelde me daar ook heel gelukkig bij. Voor mij was het ook onbekend gebied om te wandelen, dus dat maakt het nog leuker. Of het nu dicht bij huis is of ver weg ontdekkingen en aardig weer en goed gezelschap doen wonderen.

Mia

Wat een schitterende tocht maken jullie in een prachtige en mooie natuur. Jullie laten me mee genieten!!! De dag van morgen lijkt me ook boeiend en heerlijk op zee!

clara

Briljant idee; 2e huis aldaar!!! Ik kom logeren. fijne en spannende voortzetting

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!