marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Naar Wellington op Noordereiland 26-02-2016

Na de heerlijke zon van gisteren starten we vandaag met een druilerige regen. Om 9.30 vertrekken we van onze Cottage naar Picton waar de Ferry ons naar Wellington op het Noordereiland zal brengen. Een makkelijke rit tot we in Haverlock aankomen. Eerst drinken we daar koffie en thee en Marianne neemt heel "Utterly British" daar een warme scone met boter bij.

In Haverlock kun je op twee manieren naar Picton rijden. Normale mensen nemen gewoon de Highway maar er bestaat ook de zogenaamde Scenic Way en dus nemen wij die. Veel stijgen en dalen met de nodige bochtjes en met een prachtig uitzicht op de Queen Charlotte Sound. Wij hebben geen spijt van onze keuze en aan het einde van de rit komen we precies op de parkeerplaats uit bij de Interislander Ferry. Daar moesten we onze vertrouwde Toyota RAV4 inleveren nadat we eerst afscheid hebben genomen met een klopje op het dashboard. Net als bij een vliegtuig moet je ook bij de Ferry je koffer inleveren en vervolgens vertrekken we precies op tijd naar het Noordereiland. NZ houdt van stiptheid blijkt ook nu weer.

De Interislander is een heel groot schip met 9 verdiepingen. Het lijkt wel een cruiseschip. Overal kan je comfortabel zitten met een prachtig uitzicht. Er speelt zelfs een live band in een van de cafés! Na 3,5 uur varen komen we aan in Wellington de hoofdstad van NZ. Daar de koffer van de band gehaald en ons nieuwe voertuig de Ford Eco Sport opgehaald. Kleiner dan de vorige auto maar heel compleet en heel leuk en spiksprinter nieuw.

Op de kaart van Wellington leek het adres van ons verblijf makkelijk te vinden. Bovendien hebben de Maps.Me navigatie. Maar ondanks dat wordt het niet makkelijk. De straat waar we moeten zijn, houdt namelijk ineens gewoon helemaal op. Navraag levert op dat we om moeten rijden naar het volgende deel van de straat en ook daar kunnen maar lastig huisnummer 130 vinden. En dat alles in een grote stad met heel veel verkeer. Toch lukt dat en wat blijkt... we hebben een heel groot, compleet huis met tweeverdiepingen tot onze beschikking!

Het is al laat wanneer we in Cuba Street een restaurant vinden waar we toch wel moe maar zeer voldaan genieten van een avondmaaltijd. We hebben twee volle dagen voor de boeg om Wellington te ontdekken en starten morgen met een bezoek aan I-site (de VVV van NZ) en laten de auto gewoon staan en gaan heerlijk wandelen.

Tista

Never a dull moment.... Enjoy your journey!