marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Naar in de omgeving van Rotorua 03-03-2018

Ook vanmorgen worden we weer verwelkomt door het geluid dat de TUI vogels maken. Dat geluid kan ik niet omschrijven maar zeker is dat ik het nergens anders in de wereld heb gehoord. Navraag leert dat deze vogels veel voorkomen dus in NZ kijkt niemand van deze vogels op. Bovendien is bekend biermerk ook TUI. Wat de connectie tussen die twee is, is ons onbekend.

Na het ontbijt nemen we van de sympathieke Daniel (van oorsprong en Zwitser) en van zijn twee katten afscheid. Het is wel spannend want het adres wat we hebben op gekregen komt niet voor in Map.Me (onze navigatie). Sterker nog. Zelfs de plaatsnaam komt niet voor maar het moet in de buurt zijn van de grote plaats Rotorua.

Het word een mooie en afwisselende rit. Eerst vlak met veel veeteelt en dat spectaculair met veel stijgen en dalen langs het grootste meer van NZ het Lake Taupa. We hebben de scenic route hierlangs geregen en werden iedere keer weer getrakteerd op mooie beelden. Onder aan het meer een wandeling gemaakt maar nu was alles helemaal vlak. Tot onze verbazing was in de stad Taupa een triatlon aan de gang, NZ blijkt een sportief volkje want naast triatlon komen alle extreme sporten voor in NZ.

Rotorua is een grote stad en dus er alles voor handen. I-site is gevestigd in een heel rustiek houten gebouw en het centrum van de stad ziet er heel mooi uit. Veel mooier dan we gewend waren. Prachtige bloemperken, spiegelgladde grasperken en bloemen aan de lantaarnpalen. Alles mooi en wel maar waar moeten we eigenlijk heen. Toch maar weer eens Maps.Me ingeschakeld maar de plaatsnaam blijft onbekend maar gelukkig wordt wel de straatnaam herkend die blijkbaar maar één keer in de hele omgeving voorkomt. We moeten 12 km ten noorden van Ngongotaha zijn en de laatste kilometers zijn snel afgelegd en we komen bij ons nieuwe verblijf Blossom Cottage aan in een mooie omgeving.

Morgen staat in het teken van de Maori.

Marianne van Schaik

Helaas lukt het niet om foto's te plaatsen. Wifi is hier toch niet sterk genoeg.

Marianne van Schaik

Toch nog even geprobeerd, en zowaar in een half uur tijd 6 foto's kunnen plaatsen!