marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

De heenreis

r

Op tijd van Schiphol vertrokken en 11 uur later in Hong Kong aan gekomen. Daar even op adem gekomen in het Regal Airport hotel. Na een welkome douche de volgende trip van 11 uur naar Auckland. Beide zijn nachtvluchten maar daar denkt het lichaam heel anders over. Slapen is er vrijwel niet bij. En nadat we met 2 uur slaap helaas ook nog eens een uur te laat in Auckland aankomen wordt het spannend of we de connecting flight naar Queenstown zullen halen. In onze kleren die nog afgestemd waren op een paar graden vorst trekken we in de buitenlucht een tussensprint van ruim tien minuten met al onze bagage in ruim twintig graden hitte naar de binnenlandse terminal.

We worden door uiterst vriendelijk luchtvaartpersoneel geholpen maar iedereen twijfelt er openlijk aan of wij en/of onze koffer wel op tijd de vlucht naar Queenstown zullen halen. Wij halen het net. Het was dus spannend bij de bagageband of de koffer daar op aanwezig zou zijn. Toen ook die de hoek om kwam hebben we maar even een vreugde dansje gemaakt en hebben een klopje op onze koffer gegeven. Alles is compleet en onbeschadigd aangekomen. We zijn weliswaar moe maar tegelijkertijd heel voldaan.

We zijn er en onze rondreis door Nieuw Zeeland kan beginnen !!!