marianneengerritnieuwzeeland.reismee.nl

Naar Manapouri 12-02-2018

Vandaag de eerste keer dat we over een langere afstand links gaan rijden. Eerst genoten van een goed ontbijt in ons inmiddels vertrouwde B & B in Queenstown. De koffer was snel gepakt en in de auto geplaatst en dus kon de reis beginnen richting de eindbestemming Manapouri. Gelukkig hebben we navigatie hulp van Maps.me, een app waar je vooraf kaarten kunt downloaden. Dus zonder dat je internetverbinding hebt, werkt de navigatie goed.

Eerst goed opletten in de drukte van Queenstown maar zodra we buiten de stadsgrenzen komen wordt het een easy trip. De tweebaans weg delen we maar met een zeer beperkt aantal andere weggebruikers die zich bovendien zonder uitzondering strikt aan de maximum snelheid houden. Links rijden blijkt dan toch niet zo'n dingetje als eerst gedacht.

Het blijkt een prachtige rit langs Lake Wakatipu, We wilden graag koffie drinken Calstown. We hadden gedacht dat het een stad(je) was maar het bleek niet meer dan één gebouw dat zich voordoet als cafe, bar, eetgelegenheid en centrum voor de hele omgeving die ongeveer de omvang heeft van de provincie Utrecht. Dat gebouw waren we voorbij voordat we er erg in hadden maar het geeft wel aan hoe leeg en ruig en ook hoe mooi het Zuider Eiland is. De reis is prachtig met vele mooie fotogenieke momenten en in Manapouri aangekomen blijkt ons B&B een ongekend fraai uitzicht te hebben op Lake Manapouri . Aan de overkant van dit grote meer verrijzen indrukwekkende bergen die op het Zuider Eiland meer regel dan uitzondering blijken te zijn.

Morgen om 6.30 uur opstaan om op tijd te zijn voor de reis naar en door Doubtful Sound, een van de mooiste fjorden van dit gebied.

Daarover morgen meer!